Celica T20 1.8 Uitlaatsysteem

FacebookTwitterRSS Feed
Meer
6 maanden 1 week geleden #305 door Alexandru ten Hove
Goedendag allemaal,
Ik heb een vraagje, heeft iemand hier ervaring met een Celica T20, 1.8 motor? (ik dit even checken, maar volgens mij is het een injectie motor).

Ik wil in de toekomst namelijk een spaghetti spruitstuk met een rechte pijp en maximaal 2 dempers eronder bouwen, maar niet al te extreem blazend geluid, dat je wel fatsoenlijk op de snelweg kan rijden!
Kunnen jullie mij iets aanraden wat heel mooi klinkt en meer vermogen/PK's geeft?, PS er zit een K&N sportfiltertje op.

Graag hoor ik van jullie,
Mvg
Alex

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

reservedelenstore300x125auto onderdelenexpertTCCNUwAdvertentieHier

Meer
6 maanden 1 week geleden - 6 maanden 1 week geleden #306 door Fred Lenior
Beantwoord door Fred Lenior in topic Celica T20 1.8 Uitlaatsysteem
Hoi Alex,

Onze T20 met een 7AFE, 1.8 motor had er ook al 250.000 km op zitten en had niet zoveel compressie meer.
Heb zelf een upgrade/motorswap, laten doen, naar een 3SGE-GEN3 175 PK.

Een 3SGTE kan volgens mij ook nog, maar niet alle generaties zijn zomaar mogelijk. Op de International Toyota Meeting kun je wel wat super techneuten vinden, die dit allemaal weten. Anders almighty google eens proberen zoeken op "celica st202 3sgte swap", op ebay staan wat motoren en hun prijzen. www.deijne.nl voor motoren is wel een goede leverancier.

Wat ik hoor is dat een open luchtfilter niet veel doet, qua PK's tenzij je een turbo hebt, helaas ben ik geen automonteur/specialist en dus niet door enige kennis gehinderd. Verder zal het geluid vast wel anders klinken.

Uitlaat qua geluid kun je misschien doen bij bedrijven zoals www.pmperformance.nl , bijvoorbeeld, RVS, andere einddemper, zal dan inderdaad anders kunnen klinken.

Ligt natuurlijk allemaal aan je budget.

Gtn,
Fred
Laatst bewerkt 6 maanden 1 week geleden doorFred Lenior.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 maanden 1 week geleden #307 door Martin Bruijstens
Hallo Alexandru,

Ik sluit mij aan bij Fred v.w.b. meer vermogen. Dan zul je echt naar de 2.0 moeten. Heb je ook gelijk 175 pk ipv 116. Een sportluchtfilter geeft een sportief geluid en een uitlaat zal je wellicht iets verder helpen. Maar serieus meer vermogen krijg je door een motorswap. Anders zou ik me het geld besparen. Begin gerust ook niet aan een turbokit. Ook hiervan heb ik eigenlijk alleen maar ellende gezien bij mensen die een turbo op een 1.8 wilden plaatsen. Problemen met het blok, de ECU die het allemaal niet meer herkende enz. Ik heb zelf onder mijn TA 28 een RVS uitlaat zitten van PMPERFORMANCE, en er is binnen de club ook een lid die daar zijn uitlaat heeft laten doen onder een T23. Of hij ook spruitstukken doet e.d. weet ik eerlijk gezegd niet. Je kunt hem gewoon op internet terugvinden. Of je moet helemaal naar Groningen, dat kan natuurlijk ook.

Gr,
Martin

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 maanden 1 week geleden #308 door Alexandru ten Hove
Hartelijk dank voor jullie berichtjes,

Een motorswap is voor mij momenteel een flinke klus, ik ben afhankelijk van mijn kameraad die een werkplaats heeft.
In de toekomst, mocht ik echt meer dan 200pk willen, zal een swap wel gaaf zijn!

Voorlopig motorisch zal ik hem zo goed mogelijk onderhouden, en als ik een stevig spaghetti spruitstukje kan vinden voor een prikkie kan ik er altijd nog iets mee. Ik vindt het altijd wel mooi als je zo'n rochel geluidje hebt bij het gas loslaten, wat soms resulteert in een "plofje"... met een spaghetti spruitstuk + injectie motor lukt dat altijd zonder dat je met verbranding hoeft te knoeien zodat je niet je motor sloopt.

Gr, Alex

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.