Vraagje over een auto na een lange tijd starten (T20)

FacebookTwitterRSS Feed
Lees meer
1 jaar 2 maanden geleden - 1 jaar 2 maanden geleden #558 door Nick Tobben
Hoi, ik wou graag informeren over een probleempje dat ik heb.

een 3 jaar geleden is bij mijn eerste auto (2e hands celica ST T20) voor rechts de rem vast gaan zitten en deze moest vervangen worden, omdat de vloer nogal onder de roest zit en dit niet realistisch verhelpbaar is heb ik er toen voor gekozen voor een andere auto te halen (celica T23....heb een bepaalde smaak...sportief maar betrouwbaar :P) maar de T20 heb ik toen met een halve tank benzine in de garage gezet en ehr tja dat was ~3 jaar geleden.

ik heb hem twee jaar terug nog naar buiten willen duwen maar de rem rechts voor klemt een beetje dus dat gaat vast makelijker op de motor (de motor is nog in redelijk goede conditie, pakking die lekt en 300k er op maar liep nog lekker) en kzou het jammer vinden als ik de motor helemaal kapot werk om hem de garage uit te krijgen...ook al gaat hij daarna vast naar de sloop (buiten de motor is hij gewoon op :( ).

heeft iemand tips of dingen die je zeker wel of zeker niet moet doen? zat te denken om een batterij booster er aan te hangen en te hem voorzichtig tot leven proberen te wekken maar weet niet of dit gewoon gelijk catastrofe word ivm droge bovenkant van de motor + 3 jaar oude benzine.

er zit wel een trekhaak op maar ivm de roest op de vloer en een niet al te brede garage + 1 rem die vast zit....lijkt me dit niet de beste optie...niet dat ik denk dat hij door scheurt maar scheef naar buiten wil vast wel.
Laatst bewerkt 1 jaar 2 maanden geleden door Nick Tobben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TCCNUwAdvertentieHier

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #559 door Martin Bruijstens
Hallo Nick,
Op al die autoprogramma's zie ik ze altijd het kleppendeksel verwijderen en wat benzine of iets anders wat een beetje smeert van boven op de zuigers gieten om te voorkomen dat je inderdaad alles kapot maakt. Dat is vast wel ergens op internet te vinden. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat je wat problemen gaat ondervinden met de huidige benzine. De bio component heeft benzine niet bepaald houdbaarder gemaakt.

Succes, Martin

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #560 door Nick Tobben
ah ik was er al een beetje bang voor, zo voor en na maar het een en ander gaan bestellen voor de tank leeg te trekken en de cilinders te behandelen voor dat ik echt wat probeer :(

teven's mocht ik het kreng er ooit uit krijgen kan ik iemand hier blij maken met een spatbordje rechts / een motorkap?....heb hem nog eens goed bekeken en dat is nagenoeg alles wat nog goed is al zou het me verbazen als op het spatbordje niet ergens plamuur verstopt zit :P nja met een lakje verf zijn de achterbumper/klep en spoiler ook nog wel te redden maar rest heeft gewoon flinke investing nodig.

kweet dat spatbordjes en deuren nogal unobtainium aan het worden zijn (vooral deuren...zou er 2 nodig hebben >.< die zijn bijde onder weg aan het roesten)

Bijlagen:

Lees meer
1 jaar 1 maand geleden #561 door Martin Bruijstens
Hallo Nick, er zijn een hoop T20's in omloop. De betere gaan langzaamaan naar liefhebbers. Ik weet niet of je achterklep beschikt over een derde remlicht, of wellicht alleen de achterspoiler demonteren en te koop aanbieden. Die heeft niet iedereen. Het klopt dat de portieren zeldzaam zijn en dat je die goed in de gaten moeten houden, want roesten aan de onderzijde doen ze allemaal. Motorkappen wordt je mee dood gegooid. Kortom, ik zou er niet veel moeite meer insteken en de auto wellicht gewoon voor kiloprijs bij de sloop neerzetten.

Helaas en succes.
Martin