Kopen
- Harrie Vermeer
- Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 4
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #468
door Harrie Vermeer
Kopen werd gestart door Harrie Vermeer
Goedemiddag Toyota fans,
Ik kan een Toyota Celica overnemen van een kennis. Zijn er zwakke punten, of zijn er doorgaans weinig technische mankementen, naast normaal onderhoud?
Andere tips ook altijd welkom!
Groet,
Ik kan een Toyota Celica overnemen van een kennis. Zijn er zwakke punten, of zijn er doorgaans weinig technische mankementen, naast normaal onderhoud?
Andere tips ook altijd welkom!
Groet,
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door Harrie Vermeer. Reden: teveel vragen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder
Lees meer
- Berichten: 151
3 jaren 3 maanden geleden #469
door Martin Bruijstens
Beantwoord door Martin Bruijstens in topic Mogelijke aankoop
Hallo Neill,
Qua prijs zou je eens moeten kijken wat er op de diverse sites voor gevraagd wordt. Dat geeft wel een goed indicatie. Slijtage e.d. er is kennelijk dsu al het e.a. aan gebeurd. Een distributieketting zou normaliter niet vervangen hoeven te worden. Wat essentieel is bij de T23 is de revisie van het blok. Wat je niet aangeeft is of het een normale T23 betreft of een T-sport. Een T-sport is de door Yamaha onder handen genomen T23 die extra PK's leverd en geen problemen heeft met olieverbruik. Een normale T23 die 143 PK levert staat bekend om zijn olieverbruik zo boven de 150.000km. Dat heeft Toyota zelf ook onderkend en er is destijds een terugroepactie geweest. De praktijk heeft geleerd dat een hoop Celica's nooit terug naar de garage zijn geweest en dus niet de modificatie aan het onderblok hebben gehad. Als je dat nu nog moet laten doen ben je zo'n 2500 euro kwijt. Dan wordt het plotseling een erg dure Celica. Dus dat is in ieder geval iets wat je wilt weten alvorens te besluiten tot het wel of niet kopen van de auto.
Succes.
Gr,
Martin
Qua prijs zou je eens moeten kijken wat er op de diverse sites voor gevraagd wordt. Dat geeft wel een goed indicatie. Slijtage e.d. er is kennelijk dsu al het e.a. aan gebeurd. Een distributieketting zou normaliter niet vervangen hoeven te worden. Wat essentieel is bij de T23 is de revisie van het blok. Wat je niet aangeeft is of het een normale T23 betreft of een T-sport. Een T-sport is de door Yamaha onder handen genomen T23 die extra PK's leverd en geen problemen heeft met olieverbruik. Een normale T23 die 143 PK levert staat bekend om zijn olieverbruik zo boven de 150.000km. Dat heeft Toyota zelf ook onderkend en er is destijds een terugroepactie geweest. De praktijk heeft geleerd dat een hoop Celica's nooit terug naar de garage zijn geweest en dus niet de modificatie aan het onderblok hebben gehad. Als je dat nu nog moet laten doen ben je zo'n 2500 euro kwijt. Dan wordt het plotseling een erg dure Celica. Dus dat is in ieder geval iets wat je wilt weten alvorens te besluiten tot het wel of niet kopen van de auto.
Succes.
Gr,
Martin
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Harrie Vermeer
- Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 4
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #470
door Harrie Vermeer
Beantwoord door Harrie Vermeer in topic Mogelijke aankoop
Ik begreep dat het een T23 fase II is die dat slurpgedrag in tegenstelling tot de I niet heeft. De sites al bekeken en dat wisselt hoewel ouder te koop en ook best nog waardevast. Vraag me ook af nu dit model niet meer geproduceerd wordt of onderdelen dan lastig te vinden zijn of wel te koop maar hierdoor mogelijk duur.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door Harrie Vermeer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Harrie Vermeer
- Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 4
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #471
door Harrie Vermeer
Beantwoord door Harrie Vermeer in topic Koop
het is geen sport.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door Harrie Vermeer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Minder
Lees meer
- Berichten: 151
3 jaren 3 maanden geleden #472
door Martin Bruijstens
Beantwoord door Martin Bruijstens in topic Mogelijke aankoop
Hallo Neill, vwb al je technische vragen wil ik je graag verwijzen naar SV Sportscars in Raalte. Zij hebben zich helemaal toegelegd op de T23 en kunnen je ook vertellen of de facelift versie die olieproblemen niet meer heeft. Het komt me niet bekend voor, maar ik ben dan ook geen T23 specialist. Nogmaals ik zou eens met hen contact leggen. Vwb binnenruimte e.d., het blijven natuurlijk "sportauto's" . Achterin kun je kleine kinderen kwijt, maar is het voor volwassenen niet echt grappig om te zitten. Dat geldt voor alle jaargangen Celica, het zijn tenslotte coupe's. Dus nee, het is geen gezinsauto, maar iets voor erbij of je hebt geen kinderen. Dan heb je een fatsoenlijke kofferruimte en de stoelen (rugleuningen) kunnen plat.
Gr,
Martin
Gr,
Martin
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Harrie Vermeer
- Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Lees meer
- Berichten: 4
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #473
door Harrie Vermeer
Beantwoord door Harrie Vermeer in topic Vraag
Qua coupé en zitplaatsen is bij dat soort auto’s die problematiek bekend, zoek ook niet persé Celica, optie kwam voorbij.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door Harrie Vermeer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Moderators: Martin Bruijstens, Gerrit Schothorst
TCCN a proud member of the TCEA (BeNeLux) |