hulp gevraagd toyota celica Arnhem

FacebookTwitterRSS Feed
Lees meer
3 jaren 3 maanden geleden #460 door Seger van Wijk
Hulp gevraagd!

Onze Celica staat bij de garage na afgesleept te zijn en zij komen tot de conclusie dat er een scheur in de cylinderlop moet zitten, met 23 manuren en een rekening van over de 2000 euro tot gevolg..
Dat is veel geld voor een auto die 3000 heeft gekost en we vragen ons ook af of de conclusie wel klopt..
Dus hier dan de vraag bij de kenners of er iemand is in de buurt van Arnhem die ernaar zou willen kijken?
Gewoon tegen betaling is prima natuurlijk.

Een samenvatting van de situatie:

Eerst viel de verwarming uit.
Een paar dagen later raakte motor oververhit.
De slang van het koelvloistofvat naar de pomp bleek gebarsten.
Ik dacht dat dat de oorzaak was van de oververhitting. Slang teruggezet dus.
Koelvloeistofvat bijgevuld.
Motor raakte nog steeds vrijwel meteen oververhit.
ANWB heeft lucht en overduk uit het koelvloeistofvat gehaald.
ANWB verdenkt de waterpomp.
Koelvloeistofvat opniuew bijgevuld.
Ik redeneer: die gebarsten slang was niet de oorzaak maar het gevolg van een storing.
Teveel druk op die slang, door dus nog onbekende oorzaak.
Nog steeds oververhitting.
Auto afgesleept.
Garage heeft de auto laten proefdraaien, steeds een kwartier of een halfuur.
Af en toe wel, af en toe geen dikke rook uit uitlaat tijdens proefdraaien.
Bij constateren dikke rook of overhitting proefdraaien gestopt. Motor start makkelijk.
Garage verdenkt de cylinderkop: mogelijk een haarscheur die bij stijgende temperatuur wijder wordt, daardoor vermenging van vloeistoffen in de cylinders.
Lekkende koppakking waarschijnlijk niet, dan zou het probleem er constant en acuut zijn (oververhitting en rook).

Ikzelf denk niet meteen aan een scheur in de cylinderkop, hoewel het best mogelijk is. Het uitvallen dan de kachel en daarna het barsten van de slang uit het koelvloeistofvat (flexibele blauwe slang van 1 of 1,5 cm doorsnee, makkelijk vindbaar) duidt voor mij op een 'verstopping' ergens. Iets loopt niet door. Een pomp die niet werkt, een ventiel dat dicht blijft staan, zoiets denk ik aan.

(variant ZZT230)
-
Uitvoering ZZT230L-BLFGHW(1A)
-
Motorcode 1ZZ-FE(1ZZ)

Hoop dat er iemand is die kan helpen!

Groet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TCCNUwAdvertentieHier