Beste Celica liefhebbers!
Mijn airco is lek, volgens mijn lokale garage vragen ze 500 euro voor de reparatie. Dat vond ik aardig veel voor een kleine leiding en heb daarom dus een beetje gegoogle'd. Ik heb nieuwe gevonden bij Amayama in Japan en ToyotaPartsDeal in Amerika, ondanks dat ze beweren dat ze 'm hebben, zeggen ze achteraf dat ze niet meer op voorraad zijn of geproduceerd worden.
Het gaat om een Toyota OEM 88716-2D310 TUBE SUB-ASSY, LIQUID, E voor een Celica AT200L-BLMSKW complectation.
Zie figuur 1 voor 't exacte onderdeel.
Figuur 1: Onderdelen kaart Airco systeem, onderdeel des interesse is rood gemarkeerd.
Om te onderbouwen waar de lekkage ook werkelijk zit heb ik de volgende fotos gemaakt (Fotos 1, 2, en 3)
Foto 1: Locatie van de leiding
Foto 2: Rood gemarkeerd: Waar het exact lekt (bij de drukschakelaar)
Foto 3: Stekker van de drukschakelaar.
Waarbij nu mijn vraag komt aan jullie, hebben jullie hier een goedkoper oplossing voor of reserve leidingen liggen? Of is 500 euro niet eens zo veel? (Als net afgestudeerde vind ik dit aanzienelijk duur), en is lassen wel zo slim? Gaat dat niet snel kapot?
Ik zal me ook gelijk even voorstellen hier, want jullie kennen mij nog niet.
Mijn naam is Kieran Bane, ik ben een moleculair bioloog en heb een jaar geleden een T20 Celica gekocht bij Sam Woo met kenteken NR-ZR-20 (Heb je'm in je verleden gehad geef me een gil). Graag hobby/onderhoud ik mijn Celica zelf in mijn vrije tijd.
Hebben jullie inspiratie op mijn probleem? Dan hoor ik graag van jullie terug!
Met vriendelijke groet,
Kieran Bane