Motornummer

FacebookTwitterRSS Feed
Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #504 door Jan tsport
Motornummer werd gestart door Jan tsport
Goedeavond,

Op mijn zolder heb ik nog een Celica motor liggen, deze is ca 15 jaar geleden uit een celica gekomen.
Weet iemand van welk bouwjaar en type celica hij komt, het motornummer is 2T 1757057.

gr
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TCCNUwAdvertentieHier

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #507 door Martin Bruijstens
Beantwoord door Martin Bruijstens in topic Motornummer
Hallo Jan,

Het blok is een 1600 blok met een enkele carburateur. Het is gebruikt in de Celica's van de TA 2. serie van 1971 t/m 1977, later is het blok met aanpassingen nog gebruikt inde TA40 en TA60, het laatste achterwiel aangedreven model van de Celica. Het blok was in deze periode een generiek gebruikt blok binnen diverse Toyota modellen waaronder de Carina.

Gr,
Martin

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #508 door Jan tsport
Beantwoord door Jan tsport in topic Motornummer
Hallo Martin,

Bedankt voor je antwoord, alleen zitten er volgens mij 2 carburateurs op. ik heb een foto in de bijlage toegevoegd.

mvrgr Jan
Bijlagen:

Lees meer
2 jaren 7 maanden geleden #509 door Martin Bruijstens
Beantwoord door Martin Bruijstens in topic Motornummer
Hallo Jan,

Met de dubbele carburateur heb je een 2TB blok. Die heeft of had standaard 86 PK, dus net iets meer dan de 2T met een enkele carburateur. Ook herkenbaar aan het dubbele luchtfilter. Dan bestaat er ook nog een 2TG blok. Dat heeft iets van 100+ PK en is een door Yamaha gemodificeerd blok. Het onderblok is gelijk, maar de kop is wezenlijk anders. Maar jij hebt dus een 2TB blok liggen. Niet kapot te krijgen en nog voldoende onderdelen voor te krijgen. Voor het 2TB blok geldt hetzelfde als voor het 2T blok. Eveneens in vele modellen gebruikt en gelukkig dus nog veel onderdelen verkrijgbaar. Gr Martin