Mogelijk aanschaf Celica TA28 Liftback

FacebookTwitterRSS Feed
Lees meer
3 maanden 1 week geleden - 3 maanden 1 week geleden #573 door Serge
Hey Allen,

Zojuist een account aangemaakt daar ik binnenkort een garage in bezit ga hebben en ik altijd gezegd heb, als ik een garage heb komt er een oldtimer (MR-2 of Celica) 

Wij krijgen 3 juli de sleutel van onze nieuwe woning en wil nu de stap gaan maken tot aanschaf, ik kwam de auto bijgevoegd als bijlage tegen. 

Ik ben niet bang voor sleutelwerk en heb mij adressen voor laswerk / herstel / spuitwerk. maar wil wel weten of er onderdelen te krijgen zijn en waar je zo al moet opletten bij een Celica, de MR-2 heb ik redelijk uitgespeeld maar de Celica altijd als ''ongrijpbaar'' beschouwen, echter is deze auto eentje binnen budget en oogt er goed uit, de beschrijving is nogal summier maar wil graag de juiste vragen kunnen stellen als ik contact ga opnemen, waar op te letten bij aanschaf van deze wagen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 3 maanden 1 week geleden door Serge .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

TCCNUwAdvertentieHier

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #574 door Martin Bruijstens
Hallo Serge,

Als ik de auto zo zie, dan is het een stevige prijs voor een auto waar een hoop werk aan zit. Ik bezit zelf een TA28 uit 1977 en de mijne is afkomstig uit .....Montfoort. Bij toenmalig Herstelbedrijf en Sloperij Van Leeuwen. Bedrijf bestaat inmiddels al niet meer. Hij ziet er wel compleet uit. Er missen een aantal strips zoals aan de onderzijde van de neus van de motorkap en op de dorpels horen chromen strips te zitten, maar dat is maar hoe compleet je de oude wilt maken. Zaken waarop je in ieder geval moet letten. Dorpels, er zit een dakje in gemaakt wat altijd een punt van lekken is. Het is oud. Randen wielkasten achter, de "wangen" van de achterzijde van de auto. Eigenlijk alle las en fels randen zijn de moeite van een inspectie waard, Kijk ook onder de vloerbedekking en bekijk ook daar alle vouwen waar vocht in kan blijven zitten. De voorruit is door de constructie met de chromen rand onder het rubber altijd een bron van ellende als deze achteraf niet goed is gekit. Dan lekt het water naar de vloer van je auto. Bak van het reservewiel enz. Bedenk, het is een oude auto en goede anti roest behandeling moest je na aankoop zelf doen. Derhalve zijn een hoop auto's van deze generatie weggeroest. Op Ebay is een hoop verkrijgbaar als het gaat om rubbers, kapjes voor knipperlichten, stadslichten enz. Die handel is internationaal wel op gang gekomen. Mocht je nog meer vragen hebben, we hebben binnen de club wel iemand die helemaal los is op jaren 70 Celica's.

Gr,
Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #575 door Serge
Hey Martin,

Dank voor je reactie en complete antwoord. Ik had de beste man al even gebeld, de auto staat in.....Montfoort. vermoedelijk dezelfde man. Hij heeft er nog 3 staan.

Wat hij aangaf is dat de onderkant goed is en de plekken waar de delen slecht zijn allemaal nog 'hard zijn' op de plekken van de foto's na. Ik ga 1 juli kijken en dan zal ik ook zeker letten op de dingen die jij mij net verteld.

Ik wil dat ding rijdend hebben voor een max van 15.000,- inclusief aanschaf, wat ik begrepen heb van de beste man is dat de remschoen linksachter rot is en de banden rot zijn maar dat ie de remmerij heeft liggen. Ik vermoed dat als ik de man op zijn woord mag geloven, dat de auto alleen dat nodig heeft om een kenteken te krijgen.

Ik ga het meemaken. Nogmaals dank voor je hulp, word gewaardeerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #576 door Martin Bruijstens
Hallo Serge,
Als hij er nog 3 heeft staan is hij wellicht de erfgenaam geworden van een aantal van deze auto's die destijds op de zolder van het bedrijf stonden. Er stond destijds ook een Amerikaanse TA28 of RA28, maar het was daarboven zo donker dat ik het niet aandurfde om voor dat exemplaar te gaan. Er stonden destijds ook een Carman Ghia, Lelijk eend en nog diverse andere oude auto's op die zolder. In klassieker land zijn dat natuurlijk altijd goede verhalen, wat zou er mee gebeurd zijn enz. Ik wens je veel succes, maar kijk goed wat je koopt. Als je voor 15.000,- klaar wilt zijn zou mijn advies zijn behoorlijk onder de vraagprijs te gaan zitten.
De foto is mijn exemplaar. Maar die heb ik dan ook al sedert 2000.

Succes,
Martin
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 maanden 1 week geleden #577 door Serge
Hey Martin,

Complimenten voor de wagen! Zou het kunnen dat ik je een keertje getroffen heb in Wormerveer bij het tankstation een jaar of wat geleden? Kan mij herinneren dat ik al eens eerder een zwarte gezien heb in mijn omgeving.


Inmiddels is de prijs naar 11.500 gezakt, vermoedelijk omdat ie er niet echt vlot van af komt. Als het gaat plaatwerk heb ik een adresje waar ik de boel kan laten lassen. De vloeistoffen en motorische zaken kan ik zelf in orde maken, ik vraag me gewoon echt af hoe de onderkant er uit ziet, rubbers, ophangingen, aandrijfas etc. etc. Denk dat dat niet echt makkelijk meer te krijgen is

Mooi verhaal over die wagens als dat het geval is! Zou mij niet verbazen als dat klopt er stond ook een gele met vastgelopen motor maar wel volledig gerestaureerd koetswerk die is volgens mij al weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #582 door Serge
Hey Martin,

Even een update, ik heb afgelopen zaterdag de auto bekeken, gestart en gereden, auto was zoals aangeboden, alleen het krikpuntje achter moet wat aandacht hebben, onderkant is hard en de auto loopt goed dus nu ga ik met het project celica beginnen ;)

dank voor de insights, op de punten die jij aangegeven had was er niks aan te merken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.