T23 facelift uit 2003?

FacebookTwitterRSS Feed
Meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #294 door Hans Stam
Hallo allemaal,
Ben nieuw op dit forum, vroeger vaak gekeken op de site,heb al 2 celica's achter de kiezen.
Eerste was een T20 1.8, later nog een T20 2.0 gereden.
Heb momenteel een Mitsu,maar dat is het niet helemaal, terug naar een Toyo!
Ik heb een leuke facelift Celica gevonden uit mei 2003,en vroeg me af wanner de facelift is geïntroduceerd?
Heb nl begrepen dat de motor vanuit de fabriek een revisie heeft gekregen(ivm olieverbruik) ten tijde van van de facelift?
Heb geen zin in een olieboot.
Graag hoor ik wat jullie er over te vertellen hebben,
Groet, Hans
Last edit: 1 maand 1 week geleden by Hans Stam.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

reservedelenstore300x125auto onderdelenexpertTCCNUwAdvertentieHier

Meer
1 maand 1 week geleden #295 door Martin Bruijstens
Hallo Hans,

Volgens mij maakt het niet uit of je een oud model of een facelift model hebt. Het probleem zit hem in het type motorblok. Dus ook andere modellen van toyota die met dit blok zijn uitgerust hebben dit probleem. Als je een "normale" T23 koopt moet je verzekerd zijn van het feit dat het blok een revisie heeft gehad van het onderblok van of Toyota of een gerenomeerd bedrijf. Als dit niet het geval is, omdat de auto wellicht nog niet zoveel km'rs gelopen heeft, dan moet je je afvragen of je er aan wilt beginnen. Reken voor een revisie op zo'n 2500 euro. Of je kijkt voor een Tsport uitvoering. Dit is de door Yamaha onder handen genomen uitvoering. Zij hebben het blok van meet af aan veranderd en het probleem gelijk verholpen, en je krijgt er wat PK's bij. (143 om 192 als ik het goed heb.)
Maar weet dus zeker dat het gebeurd is. Het probleem begint bij zo'n 150.000 km.

Mvg,
Martin

Meer
1 maand 1 week geleden #296 door Hans Stam
Replied by Hans Stam on topic T23 facelift uit 2003?
Hoi Martin,
Tis voor mekaar!
Na jou bericht een rotgevoel om die zure motor.
Vandaag naar Toyota Nederland gebeld en top geholpen!
Ze kon met de kentekengegevens achterhalen of ie daar op een oproep lijst stond voor de terugroepactie die ze hebben gehouden.
Dat was niet het geval,dus deze motor moet goed zijn.
Dus voor iedereen die twijfelt bij aanschaf T23 bel ff Toyota Nederland.
Groet, Hans

Meer
1 maand 1 week geleden #297 door Martin Bruijstens
Hallo Hans,

Even voor het goede begrip van jouw bericht. Ik neem aan dat ze dus een lijst hebben van auto's die niet voor de terugroepactie zijn geweest. Als dat zo is dan is dat goed nieuws en is jouw auto dus wel terug in de garage geweest voor de door Toyota zelf uitgevoerde revisie.
Heb ik dan jouw bericht goed begrepen, want de essentie van het verhaal is dat de auto dus wel gereviseerd moet zijn.

Gr,
Martin

Meer
1 maand 1 week geleden #298 door Hans Stam
Replied by Hans Stam on topic T23 facelift uit 2003?
Nee,ze hebben een lijst met auto's die terug moesten.
Die van mij heeft nooit op de lijst gestaan en dus was bij deze geen noodzaak om gereviseerd te worden.
Ik ga er van uit dat in de fabriek dus toch die modificatie is gekomen ten tijde van de facelift.

Meer
1 maand 1 week geleden #300 door Martin Bruijstens
Dat durf ik je niet te zeggen. Dat zou ik voor de zekerheid eens navragen bij SV Sportscars als ik jou was. Zij verdienen o.a. hun geld met de revisie van dit type motor. Dus wellicht dat zij je ook van informatie kunnen voorzien. Dubbel genaaid............houd beter.

Mvg,
Martin